Per aquest pròxim estiu 2013 està previst que TATA Motors, l'empresa automobilística líder en ventes a tota l'Àsia, tregui a l'Índia, una nova generació de vehicles completament revolucionaris; vehicles d'aire comprimit. Aquest automòbils funcionen amb aire normal i corrent, el mateix amb el que respirem, i produeixen zero emissions,simplement l'emmagatzemen a pressió en un dipòsit hermètic i el fan passar als pistons, que els empenyen cap avall degut a que es tendeix a igualar la pressió amb el medi exterior. El creador del primer cotxe d'aire comprimit va ser Guy Nègre, un ex enginyer de la Formula1, que va fabricar el Mini Cat
Tota la gama d'automòbils no és un simple projecte, és un fet, i ja s'estan fabricant. El cotxe tindrà també la carrosseria de fibra de vidre, un material resistent i lleuger, que permetrà estalviar pes, i diners. Portarà incorporat també un microprocessador, per controlar totes les funcions elèctriques, i un radio transmissor que enviarà instruccions a les llums i altres elements elèctrics del cotxe. Per obrir les portes, no caldrà clau, amb una targeta que el cotxe llegirà des de la butxaca del conductor, per tant no s'haurà de treure per obrir-lo si no que a mida que ens anem apropant el cotxe s'obrirà sol. Cada vehicle esta previst que costi uns 8.000 $, aproximadament uns 6.400 €, un preu molt bo, per un cotxe que tindrà una autonomia de 300 km. i sortirà a 50 cèntims els 100 quilòmetres, per tant, amb 1€ i mig tindrem suficient per omplir el dipòsit gairebé al màxim; a més el temps necessari per fer la recàrrega d'aire serà de 2 a 3 minuts en estacions de servei amb compressors especialitzats, o de 3 a 4 hores amb un compressor propi, que es pot fer mentre dormim o fem qualsevol activitat d'un període com aquest.
Motor d'aire comprimit
Com que es un vehicle molt simple, només caldrà el canvi d'1 litre d'oli (que a més serà vegetal perquè no hi ha combustió al motor) cada 50.000 km.
Estan previstos altres models semblants al Mini-Cat, és el cas del City-Cat, més gran i més pesat que té unes prestacions més adaptades al dia a dia, per la família i la comoditat, i el Multi-Cat, semblant al City-Cat però amb unes funcions semblants a les de un cotxe de benzina, pel que fa a forma i complements habituals, és a dir una rèplica a un cotxe convencional, però amb motor d'aire comprimit.
Poc a poc estan sortint a la llum noves fonts d'energia lliures, però les grans empreses petrolíferes intentaran tapar o evitar que triomfin aquests tipus de vehicles ja que l'interès d'aquestes organitzacions esta per sobre de qualsevol cosa.
A continuació, os deixo un vídeo que parla sobre aquest tipus de cotxes:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada